Μπορούνε άραγε οι μαθητές μας να μην χάσουν ούτε μια μέρα μάθημα εάν βρεθούμε σε κατάσταση πανδημίας. Με την ραγδαία εξάπλωση της γρίπης αλλά και του Κορονοϊού, πολλοί μαθητές έχουν νοσήσει με αποτέλεσμα τα σχολεία να παραμένουν κλειστά (σε μερικές περιπτώσεις για περισσότερες από μερικές ημέρες) στην Ευρώπη. Είμαστε όμως έτοιμοι στην Ελλάδα για κάτι τέτοιο; Και ποιο θα είναι το αντίκτυπο του να χάσουν οι μαθητές αρκετές μέρες σχολείο;

Είναι σχεδόν αυτονόητο ότι δεν είμαστε έτοιμοι για μια τέτοια κατάσταση καθώς δεν υπάρχει πρόβλεψη ή κάποιο σύστημα έτσι ώστε να αναπληρωθούν πλήρως όλες οι χαμένες ώρες διδασκαλίας. Και φυσικά, το αντίκτυπο μιας πανδημίας και του κλεισίματος των σχολείων θα είναι πολύ σοβαρό όσο αφορά τα σχολεία και τους μαθητές.

Το παράδειγμα της Σιγκαπούρης

Υπάρχουν όμως χώρες που έχουν αποδείξει στο παρελθόν ότι υπάρχει τρόπος να αποφύγουμε όλες αυτές τις χαμένες ώρες. Η Σιγκαπούρη το 2003 βρέθηκε αντιμέτωπη με τον ιό SARS αλλά και το 2009 με την ραγδαία εξάπλωση του Η1Ν1. Ωστόσο, αν και οι μαθητές σε όλα τα σχολεία (ιδιαίτερα το 2009) δεν πήγαν σχολείο, δεν έχασαν σχεδόν κανένα μάθημα.

Το παράδειγμα της Σιγκαπούρη, αλλά και άλλων χωρών μέσα στα επόμενα χρόνια, μας έδειξε ότι υπάρχουν τρόποι και εργαλεία που επιτρέπουν στους μαθητές να παρακολουθούν το μάθημα από το σπίτι, έχοντας την ευκαιρία να αλληλεπιδρούν σχεδόν με τον ίδιο τρόπο όπως όταν θα ήταν μέσα στην τάξη.

Ούτε 1 ώρα χαμένη!

Στο Κέντρο Ξένων Γλωσσών μας, από το 2012 δίνουμε την ευκαιρία σε μαθητές μας, που δεν μπόρεσαν να έρθουν λόγω ασθένειας στο σχολείο μας, να παρακολουθήσουν το μάθημα από το σπίτι τους μέσω εφαρμογών όπως το Skype ή να παρακολουθήσουν το μάθημα που έχασαν αργότερα, εφόσον είχε βιντεοσκοπηθεί. Σήμερα με τα διαδικτυακά εργαλεία που έχουμε διαθέσιμα, μπορούμε να δώσουμε την ευκαιρία στους μαθητές μας να παρακολουθούν και να συμμετέχουν κανονικά από το σπίτι. Το διδακτικό μας προσωπικό είναι εκπαιδευμένο στην χρήση των τεχνολογιών αυτών. Κάποια από τα εργαλεία αυτά (WEBEX, Zoom, Big Blue Button, Adobe Connect) επιτρέπουν την ταυτόχρονη συμμετοχή 200 μαθητών, ενώ δεν υπάρχει κανένας περιορισμός ως προς τον συνολικό αριθμό μαθητών και μαθημάτων σε μια μέρα.

Είναι σίγουρο ότι η εμπειρία του να βρίσκεσαι μέσα στην τάξη και να επικοινωνείς με τους συμμαθητές σου και την καθηγήτρια ή καθηγητή, είναι πάντα ανώτερη. Εντούτοις, η τεχνολογία μας επιτρέπει να αναπληρώσουμε όλες εκείνες τις χαμένες ώρες και να αντιδράσουμε εγκαίρως εάν βρεθούμε σε κατάσταση πανδημίας.

Share The Story

About the author

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *