5 Μύθοι για την εκμάθηση ξένων γλωσσών
Δυστυχώς πολλοί γονείς καταλήγουν στο να κάνουν σημαντικά λάθη όταν έρχεται η ώρα να επιλέξουν πως θα γεμίσουν τον ελεύθερο χρόνο των παιδιών τους, ειδικά όσο αφορά το που και το πως τα παιδιά τους θα μάθουν ξένες γλώσσες. Οι παρακάτω μύθοι ή αλλιώς εσφαλμένες εντυπώσεις αποτελούν τα πιο συχνά σφάλματα που κάνουμε σαν γονείς:
- Ιδιαίτερο= Ποιότητα. Παραδοσιακά πιστεύουμε ότι το ιδιαίτερο μάθημα είναι πιο ποιοτικό. Αυτό όμως είναι μύθος, καθώς ειδικά όσο αφορά την μάθηση ξένων γλωσσών, τα πλεονεκτήματα της κοινωνικής μάθησης σε ένα οργανωμένο Κέντρο Ξένων Γλωσσών υπερτερούν κατά πολύ του ιδιαιτέρου. Το χάσμα στην ποιότητα μεταξύ Κέντρου Ξένων Γλωσσών και ιδιαιτέρου μεγαλώνει ακόμα περισσότερο, όταν τα μαθήματα παραδίδονται από αμφιβόλου ποιότητας καθηγητές και αυτό αποδεικνύεται και από τα αποτελέσματα. Αν βέβαια, το πιο σημαντικό κριτήριο είναι να γλιτώσουμε δρομολόγια, μόνο τότε το ιδιαίτερο είναι μια καλή λύση.
- Θα πάω το παιδί μου εκεί που το πάει η Κυρία Τάδε. Άλλη μια παγίδα στην οποία πέφτουν πολλοί γονείς είναι η επιλογή καθηγητή ή Κέντρου Ξένων Γλωσσών μόνο και μόνο για να έχουμε κοινά με άλλους γονείς. Όταν σκεφτόμαστε έτσι, δεν επιλέγουμε σωστά και κινδυνεύουμε να δώσουμε στο παιδί μας χαμηλού επιπέδου ποιότητα, μόνο επειδή πρέπει να ακολουθήσουμε κάποιον άλλο. Με άλλα λόγια, το ‘ποιος άλλος παρακολουθεί μαθήματα εκεί’ είναι λιγότερο σημαντικό, καθώς το παιδί μας σε μερικά χρόνια μπορεί να υστερεί στην ανταγωνιστική αγορά εργασίας, επειδή εμείς κοιτάξαμε ποιος άλλος πάει ή δεν πάει Αγγλικά μαζί του.
- Φτηνό= βολικό. Η φθηνή επιλογή μπορεί να μας φαίνεται λογική και καλή, αφού εξοικονομούμε χρήματα, ωστόσο τα χρήματα που μπορεί να γλιτώσαμε με ένα φτηνό ιδιαίτερο, μπορεί να χρειαστεί να τα πληρώσουμε αργότερα, όταν θα έχει αποτύχει το παιδί μας στις εξετάσεις του Lower.
- Ακριβότερο = καλύτερο. Η ποιότητα δεν είναι πάντα ανάλογη της τιμής. Και αυτό ισχύει σε πολλούς τομείς της οικονομίας. Κανονικά θα πρέπει να παίρνουμε σε αντάλλαγμα πολλά σε σχέση με ότι πληρώνουμε για να βγούμε κερδισμένοι. Συνεπώς, πρέπει να ενημερωνόμαστε για το πρόγραμμα σπουδών και όλα αυτά που παρέχονται από τον εκπαιδευτικό φορέα.
- 2 τάξεις σε 1= κερδίζω χρήματα και χρόνο. Ορισμένα φροντιστήρια προσφέρουν την επιλογή του να κάνουν 2 τάξεις σε 1. Αυτό μπορεί να φαίνεται ότι μας γλιτώνει χρόνο και χρήμα τώρα, όμως μπορεί να μας κοστίσει στο μέλλον όταν το παιδί μας θα έχει αποτύχει σε πανελλαδικές εξετάσεις γλωσσομάθειας. Τότε θα είναι πολύ αργά, και με το να ρίχνουμε το φταίξιμο στον μαθητή επειδή δεν διάβαζε, δυστυχώς δεν θα χρυσώσει το χάπι της αποτυχίας. Η παραπάνω τακτική θα ήταν ιδανική μόνο για αρκετά προχωρημένους μαθητές που μπορούν να αφομοιώσουν αρκετά περισσότερα απο τους υπόλοιπους μαθητές.
Η επιλογή του που και πως θα μάθει το παιδί μας ξένες γλώσσες είναι πολύ σημαντική για το μέλλον του στην αγορά εργασίας. Μπορεί να μας φαίνεται ότι απλά γεμίζουμε τον χρόνο του παιδιού μας σε ένα μέρος όπου πάνε όλοι οι υπόλοιποι γνωστοί. Ωστόσο, οι ξένες γλώσσες είναι απαραίτητο εφόδιο στην αγορά εργασίας και θα είναι ακόμα πιο αναγκαίες στο άμεσο μέλλον. Συνεπώς, το πιο σημαντικό κριτήριο στο που και πως θα μάθει το παιδί μας ξένες γλώσσες, είναι το πόσα οφέλη θα αποκομίσει το ίδιο το παιδί από αυτήν την εμπειρία.
Leave a reply